להצעת מחיר ולייעוץ מקצועי צור קשר ונשוב אליך בהקדם

בדיקת שמיעה אונליין

המאה ה-21 הביאה עמה את אחת ההמצאות המשובחות ביותר שנבראו אי פעם – האינטרנט. הוא הפך את חיינו לפשוטים, מעניינים ובמובן מסוים אפילו טובים יותר. ניתן למצוא ברשת, אם דרך המחשב ואם דרך הסמארטפון האישי כל אינפורמציה שאנו מחפשים – בין אם מדובר בבגד מחמיא, אינפורמציה אודות שירות מסוים ונחוץ, מידע לגבי בעיות רפואיות שמטרידות אותנו ואפילו ניתן למצוא בדיקות רפואיות אונליין. אחת הבדיקות הנפוצות דרך הרשת היא בדיקת שמע – מאין מבחן שמיעה עצמאי דרך המחשב או הסמארטפון, אשר אמורה לאתר ליקוי שמיעה, במידה וקיים. אך האם בדיקת שמיעה שכזו יעילה ומדויקת כמו בדיקה המבוצעת על ידי מכון שמיעה מקצועי בחדר אקוסטי יעודי? 

אילו בדיקות מהירות קיימות כיום? 

בדיקת שמיעה באינטרנט 

חברות רבות מציעות בדיקות שמיעה משוכללות אונליין מהמחשב האישי בבית, ללא כל צורך בהגעה פיזית למכון שמיעה מוסמך או רופא אף אוזן גרון. החברות מבטיחות לאתר במהירות ליקוי שמיעה, אם ישנו. תוך שימוש בטכנולוגיות ייחודיות, תתקבל אינדיקציה ראשונית לגבי מצב השמיעה של הנבדק תוך 2-5 דקות וכן המלצות להמשך. לרוב, הבדיקה תתבצע באמצעות לינק שיישלח למחשבו האישי של הנבדק ובו בדיקה לביצוע. הציוד הנדרש לרוב יהיה מחשב, רמקולים ואוזניות. 

קיימות מספר בדיקות אונליין, ביניהן: 

  • מבחן שמיעת צלילים – לנבדק יושמעו צלילים בתדרים שונים. תחילה יושמעו בתדרים נמוכים ועם התקדמות הבדיקה, עוצמתם תעלה. הנבדק יתבקש להגיב כאשר שומע את הצליל. 
  • מבחן שמיעה בסביבה רועשת – מטרת הבדיקה היא לדמות את המציאות ולבחון את יכולתו של הנבדק לשמוע מילים או הברות, כשהן נאמרות בסביבה של רעש יום-יומי, המקשה לעתים על שמיעה ברורה של הדברים. 

בתום הבדיקה ישוכללו הנתונים ויופיעו התוצאות  המצביעות על שמיעה תקינה או לחלופין על הימצאותו של ליקוי שמיעה, המצריך בדיקה מעמיקה יותר אצל רופא או מכון שמיעה מוסמך. 

  • שאלונים – בודקים באמצעות שאלות אישיות התנהגויות במצבים שונים – למשל האם הנבדק מבקש מאנשים לחזור על אותם הדברים מספר פעמים, האם הוא נוהג להגביר עוד ועוד את הטלוויזיה או הרדיו ועוד. יש לציין כי בדיקה זו נמצאה פחות יעילה מבדיקת שמיעה ממשית. 

 

בדיקת שמיעה בטלפון

מגוון חברות וארגונים (כדוגמת ארגון הבריאות העולמי למשל) השיקו בשנים האחרונות אפליקציות באמצעותן ניתן לבצע בדיקת שמיעה דרך הסמארטפון האישי. בדיקות אלה אמורות לאתר סימנים מוקדמים של פגיעה בשמיעה ומומלצות לביצוע אחת לשנה לפחות בעיקר בקרב אנשים שלהם סיכון מוגבר לחוות אובדן שמיעה עקב עיסוקם – עובדי במה, מפעילי מכונות כבדות, חיילים ושוטרים הלוקחים חלק במטווחים, בני 60 פלוס ועוד. הבדיקה הנפוצה ביותר היא בדיקת מספרים – לאחר הזנת נתונים שנדרש הנבדק לספק, יושמעו לו 23 מספרים תלת-ספרתיים בעוצמות שונות, כשברקע יושמעו רעשים סביבתיים המדמים את המציאות היום-יומית. הוא יתבקש להקליד את המספר ששמע בסמארטפון. כעבור בדיקה של כ- 2 דקות, יופיעו התוצאות. הציוד הדרוש – סמארטפון ואוזניות. 

 

בדיקת שמיעה עצמית

לעתים ניתן לאתר בעיות שמיעה באמצעות אבחון עצמי, בהתאם לקהל היעד. כך למשל, בקרב תינוקות בני מספר חודשים, במידה והפעוט לא מגיב לרעשים חזקים ופתאומיים, יכול להיות שהסיבה היא בעיית שמיעה כזו או אחרת. בקרב פעוטות גדולים יותר, סביב גיל שלוש, היעדר יכולת לחבר הברות בסיסיות למילים או יכולת לקיים שיחה, עשויות להעיד על בעיית שמיעה. אצל ילדים גדולים יותר, בדומה למבוגרים, בעיית שמיעה מאופיינת בהתנהגויות כמו חוסר תגובה, הגברת הווליום בטלוויזיה, הרדיו או הנייד, בקשה לחזור על דברים שנאמרים שוב ושוב ועוד. 

 

הנוחות והיעדר כל עלות מפתות מאד, אין ספק. אך בסופו של דבר אין תחליף לבדיקה פיזית, יסודית ומקיפה על ידי גורם מנוסה ומוסמך ובתנאים המותאמים לבדיקה, שידע לאבחן בדיוק מירבי את בעיית השמיעה ממנה אתם סובלים ולהכווין אתכם לטיפול הנכון. בבדיקה של מספר דקות בודדות, תוך שימוש בציוד ביתי ולא מקצועי, לא ניתן לבצע בדיקה רצינית ואמינה. כך למשל, רעשי רקע מבחוץ או סמארטפון/ רמקולים שאינם מדגם איכותי מספיק, עשויים לספק תוצאות שגויות. חשוב מאד לא להזניח בעיית שמיעה, מכיוון שזו עשויה להתגבר עם הזמן ובהיעדר טיפול נכון ובזמן. 

אנו, באודיופוקוס קרית אונו, מזמינים אתכם לבדיקת שמיעה מקצועית ומהימנה על ידי גורם מוסמך ומקצועי. בנוסף, אנו מציעים מגוון רחב של מכשירי שמיעה איכותיים של היצרנים המובילים בעולם.

להצעת מחיר ולייעוץ מקצועי צור קשר ונשוב אליך בהקדם

סגירת תפריט
דילוג לתוכן