להצעת מחיר ולייעוץ מקצועי צור קשר ונשוב אליך בהקדם

מכשירי שמיעה חדשים – דגמים מומלצים, חדשים ומתקדמים

בעיות שמיעה הרבה יותר נפוצות באוכלוסייה ממה שרבים נוטים לחשוב. מסביבות גיל 60 כ- 33% מהאנשים כבר יסבלו מדרגה כזאת או אחרת של ירידה בשמיעה, ועם ההתקדמות בגיל, אחוז זה הולך ועולה בקפיצות גדולות.

למרות המספרים הגבוהים הללו, עדיין רבים מהססים לבחור בפתרון המתבקש מאליו של התאמת מכשיר שמיעה. חלק, משום שאינם מודעים להידרדרות בשמיעה, חלק שמסרבים להודות בבעיה וחלק שפשוט מתביישים להרכיב מכשיר שמיעה ובכך, לשקף את בעיית השמיעה שלהם לסביבה.

המאמר הבא מביא בשורה של ממש לכל המהססים, וגם למי שכבר משתמש במכשיר שמיעה ומעוניין לשדרג – הן את חוויית השמיעה והן את חוויית המשתמש שלו.

מכשירי שמיעה חדשניים מבתי מותג מובילים, שיוצאים כיום לשוק, הם יצירות מופת טכנולוגיות שפותחות בפני המשתמש עולם שלם של אפשרויות. לא רק שהם משודרגים טכנולוגית באופן מעורר התפעלות בהיבט של שיפור איכות השמיעה וניקיון הצליל, הם בהחלט אינם מסתפקים בשיפור השמיעה בלבד וניתן להתייחס אליהם כאל גאדג’ט טכנולוגי לכל דבר, שנדמה שהגיע אלינו היישר מן העתיד.


מדוע החשיבות של מכשיר שמיעה כה גדולה?

לפני שקופצים לתכנית האמנותית, חשוב להבין למה כדאי להפסיק להסס ולהקדים להצטייד במכשיר שמיעה.

חוש השמיעה שלנו מהווה חלק חיוני מאד ביכולת שלנו לתפקד בצורה תקינה ולנהל חיים מלאים ומספקים. לא מדובר כאן רק על היכולת לצפות בטלוויזיה בלי להעיר את כל השכונה, או לנהל שיחת טלפון נטולת צעקות, אלא, על הרבה מעבר לכך:

  • האוזניים שלנו מספרות לנו על הכיוון ממנו כל צליל מגיע – דבר שיכול להיות קריטי, למשל, כשצועדים ברחוב או מנסים לחצות כביש סואן.
  • המוח שלנו מבצע אינטגרציה של מידע המגיע אליו מכל איברי החישה: עיניים, אוזניים, אף, לשון ועור. כאשר חלק מהמידע לוקה בחסר, יש לכך השפעה ישירה על המוח. מנגנוני החישה שלנו הם מנגנונים שזקוקים לפעילות וללמידה, וקיימת השפעה הדדית של איברי החישה על המוח, ולהיפך.
    כאשר לא משתמשים באחד החושים, מתחיל תהליך ניווני, שככל שהוא מתקדם, הנזק גדל, ומדובר על נזק בלתי הפיך. יש לכך השלכות לא רק על עצם היכולת לשמוע, אלא גם על רמת התפקוד הקוגניטיבית שלנו.
  • חוש השמיעה הוא אחד המרכיבים הבסיסיים ביותר ביכולת שלנו לתקשר עם הסביבה: לנהל שיחה פנים אל פנים או בטלפון, ליהנות במסיבה, או להיות מעורבים בכמה שיחות ומוקדי עניין בזמן ארוחת ערב מרובת משתתפים.

אלו הן רק דוגמאות ספורות לחשיבותו הרבה של חוש השמיעה. ככל שמקדימים לטפל בבעיית שמיעה, כך מצליחים לבלום מוקדם יותר את התפתחות הנזק, ובמקביל, משפרים את היכולת התפקודית ואת איכות החיים.


מכשירי שמיעה מומלצים 2024

הבטחנו תכנית אמנותית ואנו בהחלט מתכוונים לקיים! לפניכם סקירה שמתמצתת את עיקר החידושים והשדרוגים במכשירי השמיעה של ימינו:

  • שמיעה טבעית –
    אחת ממטרות העל של יצרני מכשירי שמיעה שלוקחים את עצמם ברצינות, היא לדמות ככל האפשר את אופן הפעולה הטבעי של האוזן ולהתקרב ככל האפשר לתחושה של שמיעה טבעית.
    המכשירים החדשים ביצעו קפיצה נחשונית בהיבט הזה, תודות לשימוש בטכנולוגיות מתקדמות ובננו-טכנולוגיה.
    לדוגמא, המכשיר מדגם Omnia של חברת ריסאונד (Resound) הדנית הוא היחידי כיום, שמאפשר להשתמש במיקרופון הממוקם ממש בתוך תעלת השמע. תכונה זו שלו מאפשרת לאפרכסת האוזן לתפקד בצורה הטבעית שלה ולייצר איכות קול טבעית יותר. לשימוש באפקט הטבעי של אפרכסת האוזן יש יתרון גדול כשמנסים להבין מאיזה כיוון מגיע צליל מסוים.
    ה- Omnia גם השיג 150% שיפור בהבנת דיבור ובהפחתת רעשי רקע בהשוואה לדגם של ריסאונד מהדור הקודם. תכונה זו קיימת גם בדגם Evolv AI של חברת סטארקי (Starkey) האמריקאית, המאפשרת להפעיל במכשיר שלה מצב שנקרא “Edge mode”, המפחית רעשי רקע ומדגיש קולות דיבור.

  • ממשק עם מכשירים אחרים –
    היום, לכל יצרן שמכבד את עצמו, יש ממשק נוח בין מכשיר השמיעה לטלפונים ניידים של אייפון ועם דגמי אנדרואיד ובמקרים מסוימים – גם הרבה מעבר לכך.
    דגם Lumity של חברת פונאק (Phonak) השוויצרית הוא בעל קישוריות בלוטות’ ומסוגל להתחבר בו זמנית ל-8 מכשירים אחרים שמצויידים בבלוטות’ ועם 2 חיבורים פעילים בו זמנית. זה מאפשר למשתמש להתחבר סימולטנית לטלפון הנייד, לדיבורית ברכב, למחשב או לטאבלט, מבלי הצורך לבצע צימוד בכל פעם מחדש למכשיר אחר.

  • תכנות מרחוק –
    כל המכשירים המתקדמים מאפשרים לקלינאית התקשורת לבצע התאמות, כיולים, או לתכנת את המכשיר מחדש מרחוק, ללא צורך במפגש פיסי עם המשתמש (לאחר מפגש ההתאמה הראשוני, שכן צריך להיות פנים אל פנים) ובתנאי שאין תקלה במכשיר השמיעה. המשמעות היא, שאפשר לצאת לחופשה בצד השני של העולם, ואם פתאום עולה צורך, או מורגשת צרימה כלשהי, ניתן לקבל מענה יחסית מידי לבעיה.
  • איכות סאונד מצויינת –
    כאן חשוב להדגיש, כי יש חשיבות גדולה מאד לבחירת ולתכנות מכשיר השמיעה בהתאמה אישית על ידי קלינאי תקשורת מוסמך, שיידע להתאים למשתמש את המכשיר – גם מבחינת לקות השמיעה שהוא צריך לפצות עליה, גם מבחינת מדידות של האוזן וגם מבחינת הצרכים וההעדפות האישיות של המשתמש.
    בהינתן התאמה מקצועית ונכונה, מתקבלת איכות סאונד נהדרת.
    תודות לכך שיש כיום מגוון רחב של אפשרויות תכנות וכיול, משתמשים יכולים ליהנות מרמת דיוק גבוהה ביותר של התאמה לצרכיהם הייחודיים.

  • ערך מוסף מעבר לשיפור השמיעה –
    מרבית המכשירים החכמים מספקים כיום פונקציות נוספות. לדוגמא, דגם ה- Evolv AI של סטארקי, שיודע לבצע תרגום סימולטני של דיבור משפות אחרות, לזהות נפילות וליצור קשר אוטומטית עם איש קשר שהוגדר מראש למקרה נפילה (דבר נהדר עבור קשישים), וגם לנטר פעילות גופנית (בדומה לשעון חכם).

  • נראות –
    ה”לוק” של המכשירים החדשים הרבה יותר מעודן ואטרקטיבי לעומת המכשירים המגושמים והאפרוריים ששלטו בשוק עד לא מזמן. מכשירי שמיעה זעירים שסמויים מן העין כמעט לחלוטין, ומכשירים מעוצבים שנראים כמו אוזנייה חדשנית ואינם מזכירים במאום את אבותיהם.

  • קלות ונוחות שימוש –
    חוויית משתמש כבר אמרנו? אפשרות בחירה בין מכשיר עם סוללה רגילה לבין כזה עם סוללה נטענת, אפשרות למענה/ניתוק שיחה או הפעלת/הפסקת סטרימינג באמצעות טפיחה כפולה על המכשיר, מיקרופון שמתכוונן עצמאית בהתאם לסוג הסביבה שהמשתמש חשוף אליה, למשל, האזנה למוסיקה בהשוואה לשיחה עם חבר, אפשרות של קלינאי התקשורת לתכנת את המכשיר לסביבות משתנות מבחינת רעש, ולהגדיר כל אחת מהתכניות כך שיפעלו אוטומטית, ללא צורך בהתערבות מצד המשתמש, והיד עוד נטויה.


אצלנו במכון “אודיופוקוס קרית אונו” תמצאו את מכשירי השמיעה של המחר. מכשירים שעומדים בחזית הטכנולוגיה ומגיעים מטובי היצרנים בתחום:

  • חברת GN ReSound מדנמרק
  • חברת Starkey מארצות הברית
  • חברת Phonak משווייץ
  • חברת Bernafon משווייץ


אנו נותנים גב מלא ואחריות לכל המכשירים שנרכשים אצלנו ואף מציעים שירות של מעבדת תיקונים. התאמת המכשירים נעשית לאחר בדיקת שמיעה באמצעות אחת מקלינאיות התקשורת הותיקות והמנוסות שלנו.

לא פחות חשוב מכך, אנו מוכרים כמכון הסדר בכל 4 קופות החולים בארץ וכן, במשרד הביטחון, משרד הבריאות.

אם אתם סובלים מירידה בשמיעה, אל תבזבזו עוד זמן. צרו קשר בהקדם:

בטלפון 03-736-0685  |  באימייל afocusko@gmail.com  |  או בהשארת פרטים כאן ונחזור אליכם

להצעת מחיר ולייעוץ מקצועי צור קשר ונשוב אליך בהקדם

סגירת תפריט
דילוג לתוכן