להצעת מחיר ולייעוץ מקצועי צור קשר ונשוב אליך בהקדם

​מכשירי שמיעה בהולכת עצם – ​למי זה מתאים?

לקויות שמיעה הן כל מצב שבו השמיעה פגועה באופן חלקי או מלא, ויש מגוון רחב של סיבות בגללן הן עלולות לקרות.
בין אם מדובר בגורם מולד (גנטי, או מבני) ובין אם מדובר בגורם נרכש (כתוצאה מהזדקנות, חבלה, מחלה, גידול או פגיעה אחרת) – כיום יש שלל פתרונות מתקדמים המאפשרים להתגבר על לקויות שמיעה שונות. 

מכשירי השמיעה מחולקים לסוגים שונים ומבוססים על טכנולוגיות ועל רכיבים שהונדסו בצורה המאפשרת להם לעקוף את הבעיה שגרמה לליקוי השמיעה, או לגשר עליה. כלומר, כל מכשיר בנוי באופן שמותאם לסיבה בגללה הבעיה נוצרה מלכתחילה.

מתי מומלץ לשקול שימוש במכשיר שמיעה?

פשוט מאד – כאשר בעיית השמיעה מפריעה לתפקוד בחיי היום יום, מגבילה את הסובל ממנה ומשפיעה לרעה על איכות חייו, ולאחר שבוצע אבחון מקצועי ומקיף במכון שמיעה, המזהה את מקור הבעיה ומאשר כי ניתן להתגבר עליה, או לצמצם אותה, באמצעות מכשיר שמיעה.

באילו מקרים משתמשים במכשירי שמיעה בהולכת עצם?

לקויות השמיעה נחלקות ל-4 סוגים עיקריים:

  • לקות הולכתית – מקורה באוזן החיצונית או התיכונה והיא נגרמת כתוצאה מהפרעה לתהליך ההגברה וההולכה של גלי הקול.
  • לקות סנסורית-עצבית  – מקורה, ברוב המקרים, באוזן הפנימית, שמסיבות שונות, כושלת בקליטת גלי הקול שהועברו אליה מהאוזן החיצונית והתיכונה, או בתרגום המידע והעברתו אל המוח.
  • לקות שמיעה מעורבת  -שילוב של שתי הלקויות הקודמות.
  • לקות שמיעה ממקור מרכזי – נובעת ברוב המקרים כתוצאה מפגיעה בעצב הגולגולת מספר 8, הנקרא גם “עצב השמיעה”, או, מפגיעה במרכזי השמיעה שבמוח (אותם אזורים בקליפת המוח ומבנים אחרים בו, האחראיים לחוש השמיעה).

מכשירי שמיעה המבוססים על הולכת עצם מתאימים לשימוש בלקויות מסוג הולכתי, או מעורב, ומורכבים משני חלקים: שתל ומעבד. את השתל, יש להכניס לעצם באמצעות פעולה כירורגית.
בספרות המקצועית וברחבי הרשת משתמשים במספר שמות למכשירים אלו:

  • מכשיר שמיעה מעוגן עצם
  • שתל מעוגן עצם
  • BAHI (קיצור של Bone Anchored Hearing Instrument)
  • BAHA (קיצור של Bone Anchored Hearing Aid)

ניתן למצוא גם מכשירי הולכת עצם ללא שתל, המיועדים למטופלים שאינם מתאימים לניתוח מכל מיני סיבות.

כיצד פועלים מכשירי הולכת עצם?

מכשירים אלו מתווכים את גלי הקול אל תוך האוזן הפנימית ומשמשים כמעקף, המפצה על התפקוד הלקוי של האוזן החיצונית ו/או התיכונה בהולכת גלי הקול אליה.
התיווך מבוצע באמצעות גירוי בצורת רטט, המיוצר על ידי המעבד של המכשיר. המעבד מעביר את הרטט אל השתל שמוכנס אל רקמת עצם (עצם הזיז הפטמתי, שנקראת גם “מסטואיד”, והיא אחת מעצמות הגולגולת), והשתל מעביר את הרטט אל האוזן הפנימית, כך הצליל מועבר ב”הולכת עצם”. כלומר, תרגום גל הקול לרטט/ תנודות מאפשר להביא את הצליל ישירות לאוזן הפנימית ב”הולכת עצם” כלומר באמצעות הרעדת הגולגולת  ולאפשר לה לחוש צלילים שלא עברו דרך אוזן חיצונית ותיכונה ב”הולכת אוויר”.

אנו ב”אודיופוקוס קרית אונו“, מתמחים באבחון לקויות שמיעה ובהתאמת פתרונות חדשניים ומותאמים אישית לליקויי השמיעה השונים.
אם אתם זקוקים למכשיר שמיעה, נוכל גם לסייע לכם למצות את כל הזכויות וההחזרים להם אתם זכאים ברכישת מכשיר שמיעה, דרך קופות החולים, משרד הביטחון וגופים אחרים.
אביזרי העזר ומכשירי השמיעה שלנו, עומדים בתווי תקן מחמירים ומיוצרים אצל מיטב היצרנים בתחום. צוות המקצוענים שלנו, יאבחן ויסייע לכם בבחירת המכשיר המתאים ביותר.

למידע נוסף, לייעוץ ולתיאום פגישה, צרו עמנו קשר:

בטלפון: 03-736-0685  |  באימייל: afocusko@gmail.com  |  או בהשארת פרטים בעמוד “צור קשר” באתר

להצעת מחיר ולייעוץ מקצועי צור קשר ונשוב אליך בהקדם

סגירת תפריט
דילוג לתוכן