להצעת מחיר ולייעוץ מקצועי צור קשר ונשוב אליך בהקדם

חברות מכשירי שמיעה – יצרנים מובילים ומומלצים

Sky M

אנשים רבים חושבים על מכשיר שמיעה כעל אביזר כעור ומגושם. מעבר לכך, יש לא מעט מקרים בהם פוגשים אדם שמרכיב מכשיר כזה ומקבלים רושם שלמרות המכשיר, הוא עדיין לא שומע טוב וצריך לנהל את השיחה עמו בקול רם מאד ולחזור כמה פעמים על כל משפט.


יכולות להיות לכך שלוש סיבות עיקריות:

  • אותו אדם מרכיב מכשיר שמיעה מאיכות ירודה ואולי קנה אותו במחיר זול מאתר אינטרנט כזה או אחר, מבלי לבצע התאמה של המכשיר לצרכיו על ידי גורם מקצועי מוסמך.
  • האדם סובל מלקות שמיעה שאין דרך לפצות עליה באמצעות מכשיר שמיעה.
  • הוא משתמש במכשיר ישן, עם יכולות מוגבלות, וכפי הנראה, בסיסיות למדי ויתכן אף שמאז שרכש אותו, חל שינוי בכושר השמיעה שלו.

המאמר הבא מתמקד בסעיף האחרון וסוקר בהרחבה את החידושים האחרונים בתחום ואת המפרט שמציעים כיום מכשירי שמיעה. חברות ויצרנים מובילים אמנם נבדלים ביניהם במספר משתנים עליהם בחרו לשים דגש, אך כל חברת מכשירי שמיעה שמכבדת את עצמה, מחוייבת כיום לעמוד בסטנדרט מאד גבוה של איכות, גמישות, דיוק ורב-תכליתיות של דגמים חדשים שהיא מוציאה תחת ידיה.

כמעט שלא ניתן להשוות בין מכשירי הדגל המובילים כיום, לבין מכשירים ששווקו בגאווה רק מספר שנים מועט קודם, ואין צל של ספק, שמי שמשתדרג לאחד המכשירים המתקדמים, יתקשה מאד לחזור אחורה.

אפשר להשוות זאת למהפכה שחולל הסמארטפון, ביחס לטלפונים הניידים שהיו כאן לפניו.

סקירה של ארבעה מהיצרנים המובילים בתחום


חברת ריסאונד (GN ReSound) –

חברה מדנמרק, ששמה דגש מאד גדול על נושא חיקוי השמיעה הטבעית של המשתמשים במכשירים שלה. נושא זה הוא אחד ממוקדי התחרות המרכזיים בין היצרנים הטובים ואין ספק שריסאונד גורמת למתחריה להזיע.

  • הדגם האחרון שהשיקה החברה מציג שיפור של פי 1.5 בהבנת דיבור ובסינון רעשי רקע בהשוואה לדגמים של החברה מהדור הקודם. השיפור הושג באמצעות טכנולוגיה מתקדמת, שמסייעת לעבד את הקול בתוך המכשיר וכן, באמצעות השליטה במיקרופונים של המכשיר. 
  • תכונה יוצאת דופן של מכשיר השמיעה החדשני של החברה, היא תוספת של מיקרופון שלישי הממוקם על הרמקול שבתוך תעלת השמע, הדבר מאפשר שיפור בקליטת הצלילים המגיעים לאפרכסת.
    הישג לא פשוט כלל וכלל, המאפשר לתהליך קליטת ועיבוד הקול באמצעות המכשיר לדמות ביתר הצלחה את האפקט של שמיעה טבעית.

מלבד המיצוב שלה בתחום איכות השמיעה, ריסאונד היא גם חברה למכשירי שמיעה שחושבת על כל הפרטים הקטנים:

  • המכשירים שלה מגיעים עם אביזרים משלימים אלחוטיים, שמסייעים למשתמש להתממשק למכשירים אחרים, ללא צורך בכבלים. זה כולל ממשק לטלפון נייד מסוג אייפון, או אנדרואיד (בדגמים הנתמכים).
  • סוללה נטענת, שפוטרת את המשתמש מהצורך להחליף סוללות.
  • המכשירים עברו הקטנה משמעותית, הם זעירים וסמויים מן העין ואם מתבונן מבחוץ רואה אותם, הוא יכול לחשוב בקלות שמדובר על אוזניית בלוטות’ מודרנית ומעוצבת למשעי.


חברת פונאק (Phonak) –

חברה שוויצרית, שדגמיה החדשים משאירים את מתחריה מאחור בכמה פרמטרים חשובים מאד:

  • יש לה את אחד המכשירים שמאפשר הכי הרבה גמישות מבחינת כוונון וכיול עצמי – גם של המשתמש עצמו, וגם של קלינאית התקשורת שמתכנתת את המכשיר ויכולה להתאים אותו למגוון סביבות משתנות, באופן שיתאים עצמו אוטומטית בהתאם לסוג הרעש בסביבתו של המשתמש.
  • אין לה מתחרה בתחום של עמידות המכשיר למים. זהו תחום שבו היא ניצבת בודדת בליגת על משלה. (תקן IP68).
  • המכשיר החדש שלה הוא בעל קישוריות בלוטות’ ומסוגל להתממשק עם 8 מכשירים אחרים במקביל (זה המון!) ומחובר בחיבור פעיל ל- 2 מכשירים בו זמנית.

מלבד כל אלה, היא ניצבת באותה שורה עם יצרנים מובילים אחרים מבחינת קישור לסמארטפון ויכולת תכנות וכיול המכשיר מרחוק.


חברת סטארקי (Starkey) –

חברה אמריקאית מארצות הברית, אשר שילבה את בשורת הבינה המלאכותית במכשירי השמיעה החדשים שלה. המשמעות היא, אוסף של תכונות נלוות שימושיות ומרשימות, מעבר לפונקציה הראשונית של שיפור איכות השמיעה:

  • תרגום – המכשיר יודע לזהות שפת דיבור זרה כשהמשתמש משוחח עם אדם אחר, ולתרגם אותה בזמן אמת באוזני המשתמש. אמנם, הוא עדיין לא יודע לעשות את ההיפך ולאפשר למשתמש לענות בחזרה באותה שפה, אך אין ספק שהוא מקל על התקשורת עם אחרים בהרבה יותר ממובן אחד.
  • מעקב אחר רמת פעילות פיסית של המשתמש – המכשיר משתמש בחיישנים והאפליקציה המזהים מתי המשתמש פעיל גופנית ומתי לא, ויודע להתריע ולדרבן אותו לזוז.
  • זיהוי נפילה – גם כאן, בזכות מערכת היחסים של המכשיר עם האוזן (שהיא במקרה גם האיבר שבזכותו אנו מסוגלים לשמור על שיווי משקל), חיישניו יודעים לזהות אם המשתמש מעד ונפל ואפילו ליידע אוטומטית איש קשר שהוגדר מראש (למשל, מטפל, או קרוב משפחה), לגבי הנפילה. 

גם בתחום השמיעה הוא עומד יפה בתחרות עם יכולת לזהות דיבור, להדגיש אותו ולסנן רעשים סביבתיים וכמו שאר מתחריו, בעל ממשק לסמארטפונים ולמכשירים נוספים, יכולות תכנות וכיול מרשימות המאפשרות הגעה לרמת דיוק גבוהה מאד, ואפשרות תכנות מרחוק על ידי קלינאי התקשורת, שמקנה למשתמש חופש מלא ומאפשרת לו לפתור בעיות ולערוך כוונונים לפי צורך, אד הוק.


חברת ברנפון (Bernafon) –

חברה שוויצרית נוספת. אין ספק שאם מישהו עדיין זקוק לשכנוע כי השוויצרים חזקים בירידה לפרטים, באיכות ובדיוק, אז מכשירי השמיעה של החברה הם ההוכחה לכך.

כחברה שפועלת קרוב ל-80 שנה היא הביאה לעולם את מכשיר השמיעה הממוחשב הראשון ואף חלוצה בתחום של חיקוי התפקוד הטבעי של האוזן, שבו רשמה פטנט על טכנולוגיית ה- ™ChannelFree.
מכשירי הדור החדש של החברה רותמים טכנולוגיה מתקדמת להשגת יכולות-על בתחום איכות השמע והצליל.

  • המכשיר יודע להתאים את עצמו לסביבות רעש שונות ומגוונות בזמן אמת.
  • הוא יודע להפחית רעשים בצורה חכמה, מזהה מקורות רעש שונים ויודע להחליש אותם תוך שמירה על איכות שמיעה טובה של קולות דיבור.
  • במקרים מסויימים, המכשיר מסוגל לסייע עם טנטון (צפצופים באוזניים).

בסיכומו של דבר, יש מספר יצרנים מובילים כיום בעולם מכשירי השמיעה שמחוללים נפלאות ושוקדים על פיתוחים חדשים ללא הרף. 

אצלנו במכון “אודיופוקוס קרית אונו” תמצאו מגוון של דגמים בקשת רחבה של מחירים, וסבסוד באמצעות הסדרים עם כל קופות החולים ומשרד הבטחון.

אם אתם חשים ירידה בשמיעה, אנו ממליצים שתגיעו אלינו לאבחון מקצועי ויסודי ורק לאחר מכן, נתאים לכם ביחד את המכשיר האופטימלי עבורכם ועבור כיסכם. כך או אחרת, אנו עובדים רק עם מכשירים איכותיים, של יצרנים מוכרים עם גב ואחריות.


מוזמנים ליצור עמנו קשר:

בטלפון 03-736-0685  |  באימייל afocusko@gmail.com  |  או בהשארת פרטים כאן ונחזור אליכם

להצעת מחיר ולייעוץ מקצועי צור קשר ונשוב אליך בהקדם

סגירת תפריט
דילוג לתוכן