פנייה להתאמת מכשיר שמיעה מבוצעת היום על ידי אנשים שחשים ירידה ביכולת השמיעה שלהם עד לכדי פגיעה תפקודית. התאמה מיטבית של מכשירי שמיעה משיגה שיפור משמעותי באיכות החיים. מחקרים מראים קשר ישיר בין ליקוי בשמיעה ליכולות חשיבה וזיכרון. הוכח במחקרים שאנשים עם ליקוי בשמיעה נוטים ללקות בדמנציה בשיעור גבוה יותר ביחס לשאר האוכלוסייה. לכן, קיימת חשיבות גדולה לשימוש במכשירי שמיעה מכיוון שהשימוש אינו רק משפר את היכולת התקשורתית, אלא גם משפר ומסייע לשמור על יכולות נוספות של המוח. אז איך קונים מכשיר שמיעה ? ישנה חשיבות רבה לתהליך ההתאמה ועל כך נפרט בשורות הבאות.

מתחילים בהחלטה

תחילה יש להכיר בצורך בשיפור השמיעה. לעיתים נדרש זמן ארוך מידי עד אשר מתקבלת ההחלטה להתחיל בתהליך. כאשר אנו מזהים קושי כלשהו ביכולת השמיעה ישנה חשיבות רבה להקדים ולאבחן את הבעיה. האבחנה המדויקת מאפשרת לטפל ולשקם את השמיעה באופן מיטבי.

לעיתים אנשים דוחים את תהליך ההתאמה של מכשירי השמיעה, וחשוב להבין שעם העלייה בגיל ועם החמרת הליקוי יכולת ההסתגלות הופכת מורכבת יותר ודחייה של התהליך רק פוגעת ביכולת ההסתגלות והתפקוד עם מכשירי השמיעה.

איך להתאים מכשיר שמיעה ?

התאמת מכשיר שמיעה אמורה להתבצע על ידי קלינאי תקשורת מוסמכים בלבד, קלינאי תקשורת מקצועיים בעלי התמחות ספציפית בשיקום שמיעה. תחילה יש לפנות לרופא אא”ג לבדיקה רפואית. הרופא יפנה לביצוע בדיקת שמיעה מקיפה. על סמך הבדיקה הרפואית ותוצאות בדיקת השמיעה הרופא ישלים את הבירור הרפואי ובהתאם לצורך יפנה לקלינאי תקשורת לשיקום שמיעה. שיקום השמיעה על ידי קלינאי התקשורת כולל התאמת מכשירי שמיעה ואימוני שמיעה. 

כיצד רוכשים מכשיר שמיעה?

לאחר המלצה של רופא אף אוזן גרון ולאחר בדיקת השמיעה, יהיה עליכם להבין כיצד רוכשים מכשיר שמיעה בשלב זה, יש לתאם פגישת ייעוץ עם קלינאי תקשורת במכון שמיעה המתמחה בהתאמת מכשירי שמיעה. במהלך הפגישה יינתן הסבר לגבי תהליך ההתאמה ומה ניתן לצפות ממכשירי השמיעה. תחילה יסביר הקלינאי מהם מאפייני הליקוי בשמיעה ואז יציג את אפשרויות ההתאמה והתצורות השונות, בהתאם לגורמים שונים כגון: סוג הליקוי וחומרתו, מבנה האוזן, אורח החיים, צרכים שמיעתיים ספציפיים ואופי התפקוד הכללי. תיאום הציפיות מהתהליך הינו חשוב מאוד.

ההמלצה על סוג המכשיר תכלול התייחסות לצורת המכשיר ולדירוג מכשירי השמיעה.

דירוג מכשירי השמיעה מתייחס לרמה הטכנולוגית של המכשיר, לרוב הדירוג מתחלק ל-4 קטגוריות

לדוגמא רמת בסיס, רמת ביניים, עלית ופרימיום, הדירוג למעשה משפיע על מחירו של מכשיר השמיעה וכן על תיפקודו, רמתו הטכנולוגית ואיכות השמיעה בתנאים אקוסטיים מורכבים.

חברת אודיופוקוס קרית אונו היא אחת החברות המובילות בישראל בכל הקשור לפתרונות טכנולוגיים לשיקום השמיעה. צוות החברה כולל קלינאי תקשורת מוסמכים בתחום התאמת מכשירי שמיעה ובעלי ניסיון עשיר שנרכש לאורך שנים רבות בתחום זה. במקום ישנה מעבדת שירות ומתופעלת על ידי טכנאים מנוסים ומקצועיים. החברה מספקת מכשירי שמיעה ממגוון מותגי על בענף זה ומאפשרת שלל פתרונות רחב במיוחד. הסכמים עם כל קופות החולים, משרד הביטחון ומשרד הבריאות מאפשרים התאמת מכשירים לכל האוכלוסייה. עם כל שאלה שמטרידה אתכם בנושא דירוג מכשירי שמיעה, השתתפות קופות החולים או כל נושא אחר, נשמח לעמוד לרשותכם עוד היום בטלפון 03-7360685.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן